nellygustavsson.blogg.se

lucky

Publicerad 2016-02-21 22:31:43 i Allmänt,

okej , så historien om min lilla spontan köp till fux häst 
en tisdag för någon vecka sedan skulle jag åka med Hanna ner till skåne ju, hon skulle provrida ponnys. Alex lastade ur en fux valack 6 år sportmodell, hade varit Sverige i 1 vecka. Från Tyskland. e. lord fantastic
Hanna red först, och jag tänkte bah : shit alltså denna hästen, gillar den starkt och den rör sig genom kroppen på ett elastiskt och amibitöst sätt. Satt upp , red runt , fick även hoppa några ggr (han är ju inte hoppad mycket) , alex frågade hur det kändes- och jag bara men alex detta va ju inte bra. världens största leende på läpparna och bara- jag är kär. 
hanna hittade sin ponny , och de passade så bra ihop! 
och kvar var då alltså fin fuxen , för mig var de bara o åka hem o börja lägga upp budgetar , titta på olika ekonomiska kryphål fram till att kunna köpa hästen. och tillslut gick det , lucky besiktigades och på lördagen åkte vi ner och hämtade honom , resan hem stod han som ett ljus. allt gick toppen och dessa 2 veckorna har gått bra. 
Kommer även publicera ett inlägg med mål och tankar om luckys framtid <3 
Det blir nog bra ska ni se 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela