nellygustavsson.blogg.se

att utgå efter vad man har

Publicerad 2016-02-16 21:52:48 i Allmänt,

Hästar, träning och tävling. Jag saknar det. Att ha en häst som går 0a i 120 helg efter helg är faktiskt inte till vanligheterna. Att ha en häst som man endast kan fokusera på de mer komplicerade sakerna såsom språngkurvans längd, mitten osv osv. 
Under min ponny tid hade jag 2 ponnysar ett tag, chipper som alltid blev placerad i princip varje tävling och Harry vid sidan om att utvecklas med, fantastiska språng och ridbarhet. 
Jag är en människa som älskar och lever för att ha målsättningar med det jag gör. Att rida och träna efter ett mål är något jag lägger ner min själ i. Alltså jag saknar det. 
Det är klart jag har mål nu med, likt alltid. Men det känns så himla långt borta med tävling just nu. Min tränare är i Spanien fram tills april och därefter behövs X antal träningar för och sätta det nya ridsättet, no need to rush dock. Men delar bara med mig av random tankar, saknar verkligen känslan att dagen innan tävling duscha och knoppa och packa in i transporten.
 Saknar att ha en kortsiktigare etapp att checka av. Vi får se hur detta året blir helt enkelt, hade en del planer och mål när det starta men det kan ju ändras och har ändrats under tidens gång. Det som är viktigast är att gappe mår bra, säger de igen och visat de förut, stressar inte med han för tävlandets skull. då får de va
Jag har inte råd att köpa häst för flera 100.000 tals kronor och  det är inte många som har , därför får jag Lixom många utgå från det man har, jobba med det man har och fucking kämpa aset av sig helt enkelt. Har tagit mig an en del hästar utöver G för att jag ska utveckla min ridning mer, har fått mer timmar i sadeln. Ångrar jag mig? Nej, men däremot är jag tveksam om jag fått ut lika mycket av det som jag tänkt och hoppats på. Jag har en sjukt välriden häst men oxå riktigt känslig och speciell häst. Han kan hoppa riktigt höga hinder och det finns inget tvivel , men finns det vi tränar på inte med till 100% är det inte lönt att äns styra runt en 1 M bana. Shit va svårt det är ändå. Eller är det jag som gör det svårt? Äh tankspridd.
Jag vet inte riktigt hur jag har formulerat detta inlägg faktiskt & kan hända att jag tar bort det då mina tankar är helt skingrade.
Men jag drömmer och vill ha träning vecka efter vecka och tävlingar anmälda på tdb, det är bara svårt. 

Saknar sommaren och tävlingar ❤️

(Kan ju tillägga att jag är otroligt glad för chansen att ha häst och kunna tävla ibland och så. För det är ju det jag satsat på, en elitsatsning helt enkelt, och det är även där största delen av pengar lagts )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela