nellygustavsson.blogg.se

vi ryttare vilar inte ? vi har inte tid .

Publicerad 2012-12-18 22:32:07 i Allmänt,

ibland så undrar man hur intresserade vissa *ryttare* är , när dom gång på gång säger att dom inte hinner rida , väljer kompisar före och yadayada .Okej , fine att man måste plugga . Men seriöst , vilka sitter och glor och läser i läxboken mellan ca. 16.00 när dom kommer hem till ca. 22.00 när dom går o lägger sig ? nä precis , tror inte de va .
Men i vårat svennebanan land erkänner vi inte att vi inte vill rida just idag , inte orkar rida just idag. kanske är vi tom. rädda ? men istället för allt dedär så är det ; nej jag hinner inte rida , jag har massa plugg, osv . men OMG
okej jag förstår exactly hur de är och ibland orkar man inte , men det kanske är 3 ggr per år ? Nu säger jag inte att alla är som mig , men har man häst har man valt en livsstil . Man kan inte va med massa kompisar flera dagar irad, man kanske inte kan få toppbetyg i alla ämnen . har man häst måste man prioritera och planera .
så här har det alltid varit för mig iaf . vilket fick det att gå ihop i 8an med tusentals ton med läxor,inlämningar och prov varje dag och då rida 2 hästar samt fix runt om
1a prio - SKOLAN ofc . som tyvärr avgör din framtid ..
2a prio - HÄSTAR - det är jag som valt hästar , inte dom som valt mig . slut , inga undanflykter
3dje prio- mig själv/vänner/familj . som ofta tyvärr fick lida

men valet är , ska du bara ha det som en hobby ? då kanske du inte ska köpa dej en tävlingshäst som kräver hårdträning 6dagar i veckan . eller ha det som en livsstil , kanske vill du tom. jobba med det i framtiden ? ta tag i det då för godssake ..
omg , sry att jag lackar men detta är som min diary .

och somsagt , bara mina åsikter .

en sjukt duktig tjej som visar att ingenting är omöjligt ,, hon gick på gymnasie och hade minst 4 hästar o rida varje dag efter skolan - kristinawarg.se

READ IT , LOVE IT , HATE IT ?


for me , it's so fucking worth it .

det är du som väljer din framtid, inte framtiden som väljer dej.

Kommentarer

Postat av: Nellie

Publicerad 2012-12-19 09:10:22

Grymt bra skrivet!! Håller med dig till 100%! Super fin blogg, kram:)

Svar: gud vad du är gullig ! massa kramar <3
nelly gustavsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela